Let měl zpoždění – můžu ho reklamovat?

Když si koupíte oblečení, nebo třeba spotřebič a po čase se ukáže, že má nějakou vadu, či nefunguje jak má, přirozeně ho jdete reklamovat. Jak to je ale v případě zpožděného letu? Je také možné takový let reklamovat a dostat zpět peníze?

Došlo-li ke zpoždění letu o více než 3 hodiny a toto zpoždění bylo zaviněno leteckým dopravcem, má dle Evropského nařízení 261/20004 cestující nárok na finanční kompenzaci. Nejedná se tedy o reklamaci jako takovou, ale o odškodnění za čekání a pozdní přílet do cíle. Výše finanční kompenzace se pak odvíjí od délky letu – pokud šlo o let do 1500 km, je kompenzace 250 €, při vzdálenosti od 1501 do 3500 km je výše 400 € a při letech delších než 3500 km je kompenzace dokonce 600 €! O trochu složitější je situace v případě, že jde o lety nad 3 500 km, které jsou v rámci EU (například při letech na Kanárské ostrovy, či do francouzských zámořských departmánů), kde je výše finanční kompenzace 400 €.

A jak finanční odškodnění získat? Je možné se obrátit přímo na aerolinky, ale stává se, že dopravci nechtějí kompenzace vyplácet a „dostat“ z nich peníze je mnohdy dost složité. Komfortnější je obrátit se na odborníky! My v Click2Claim se pak o veškerou komunikaci s dopravcem postaráme a vy nemusíte řešit vůbec nic

2018-01-02T10:22:06+00:00