Místo finanční kompenzace slevový kupon!

Dojde-li ke zpoždění letu, za kterým stojí dopravce, má dle evropské legislativy cestující nárok na finanční kompenzaci. Již několikrát jsme psali, že ne všechny aerolinky se v podobné situaci zachovají gentlemansky a mnohým se nechce odškodnění platit a snaží se pak klienty „odbýt“ něčím jiným, než penězi – například slevovým kuponem.

Podobnou zkušenost má jedna z našich klientek, která letěla do Ottawy. Její let měl zpoždění a byla tak donucena čekat několik hodin na letišti. Naštěstí se o ní letecký dopravce postaral – nabídl ji telefonát i email zdarma a poskytl ji i odpovídající občerstvení. Ovšem místo finanční kompenzace ji chtěl odškodnit slevovým kuponem na příští let ve výši 15%. Přitom by měla dostat odškodnění ve výši 600 eur! Není tedy asi velkým překvapením, že paní z nabídky nebyla příliš nadšená a obrátila se na Clik2Claim. My jsme se jejího případu ujali a na konci klientka získala finanční odškodnění! Ovšem ne vždy je slevový kupon nevýhodný a v některých situacích je dobré zvážit, zda slevový kupon nevyužít, protože například nárok na finanční kompenzaci jako takovou není, nebo dopravce nepodléhá Nařízení 261/2004.

2018-02-23T09:25:12+00:00