Mám nárok na finanční kompenzaci?

Stalo se vám, že váš let měl zpoždění? V takovém případě možná přemýšlíte o tom, zda byste za dlouhé čekání mohli dostat finanční kompenzaci. Kdy má cestující na odškodnění nárok upravuje Evropská směrnice 261/2004 a určuje tak, v jaké situaci by měli cestující od aerolinek peníze dostat. Jak už bylo zmíněno, jedná se o Nařízení Evropské unie, tudíž se nevztahuje na celý svět. Nicméně týká se leteckých dopravců, kteří mají sídlo na území EU. Jde-li o dopravce mimoevropského, tak tam rozhoduje, z jakého letiště letadlo odlétá – pokud odlétá z letiště v EU, má cestující nárok na finanční kompenzaci i od mimoevropského dopravce. V případě, že letadlo mimoevropského dopravce odlétá z letiště mimo Evropu, nárok na kompenzaci není.  Pokud byste tedy letěli z Paříže do New Yorku s American Airlines a let by měl zpoždění, nárok na kompenzaci byste měli, při zpáteční cestě ale nikoli.

Vedle dopravce je pro nárok na finanční kompenzaci nutné, aby zpoždění bylo tak velké, že do cílové destinace se cestující dostanou minimálně o 3 hodiny později, než byl plánovaný čas. Navíc je také třeba, aby zpoždění zavinily aerolinky – v případě, že by za zpoždění mohlo počasí, řízení letového provozu nebo třeba stávka, či bezpečnostní opatření,  tak nárok na kompenzaci nevzniká, protože dopravce tyto situace dopravce nemohl předvídat, ani ovlivnit. Pokud si nejste jisti, jak to zrovna ve vašem případě s nárokem je, kontaktujte Click2Claim a naši pracovníci vám již poradí, zda nárok na odškodnění máte nebo ne.

2018-01-02T10:19:34+00:00