Svačina není kompenzace za zpožděný let!
Pokud vás někdy potkalo delší zpoždění letu, možná jste se setkali se situací, kdy vám letecký dopravce zajistí při čekání občerstvení, které zároveň pokládá za odškodnění za čekání. Někomu toto může znít logicky, ovšem realita a především Evropské nařízení 261/2004 mluví poněkud jinak.
Jak to tedy celé je? Nejprve je nutné si říci, že výše zmíněné Nařízení mluví o dvou věcech – jednou je finanční kompenzace a druhou pak poskytnutí péče. Poskytnutím péče se rozumí zajištění občerstvení, dva telefonní hovory nebo elektronické zprávy zdarma v případě čekání delšího než tři hodiny, popřípadě noc v hotelu, pokud se čekání protáhne až do druhého dne a transfery z letiště do hotelu a zpět. Finanční kompenzace je pak odškodnění za čekání při zpoždění letu větším než tři hodiny, pokud ovšem toto zpoždění vzniklo vinou dopravce – jde například o některé technické problémy. Z toho plyne, že pokud vám aerolinky poskytnou občerstvení a další péči, rozhodně tím nezaniká váš nárok na finanční kompenzaci!