Let má zpoždění – postará se o mě letecký dopravce?

V situaci, kdy je cestující odsouzen k tomu, trávit na letišti podstatně delší čas, než původně měl, protože jeho letadlo má zpoždění, nabízí se otázka, jak a jestli vůbec se o vás váš dopravce postará. Pokud má let zpoždění, má cestující tzv. „Právo na poskytnutí péče“. Aerolinky by se tak měly ve všech důležitých aspektech o svoje cestující postarat. A na jakou péči mají cestující nárok? Pokud je let zpožděn, měl by dopravce poskytnout stravu a občerstvení. Jak velkou svačinu cestující dostanou by mělo být závislé na tom, jak dlouhé čekání bude. Při zpoždění letu mají cestující navíc nárok na dva telefonní hovory, či dvě emailové, nebo faxové zprávy zdarma. V případě, že zpoždění je velké a cestující bude muset na letišti nocovat, měl by letecký dopravce zajistit ubytování v hotelu a dopravu mezi hotelem a letištěm. Zvláštní pozornost by měli zaměstnanci aerolinek věnovat lidem s omezenou pohyblivostí a dětem bez doprovodu.

To, že dopravce poskytne cestujícím péči rozhodně neznamená, že pak nemají nárok na finanční kompenzaci! Poskytnuté péče a finanční kompenzace jsou dvě různé věci a nejsou na sobě závislé.

2017-11-12T21:34:52+00:00